Gerdab.IR | گرداب

معرفی کتاب| دیجیتالی کردن دولت + دانلود فایل

معرفی کتاب| دیجیتالی کردن دولت + دانلود فایل
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰

امروزه سرمایه‌گذاری در فناوری‌های دیجیتال به یک اولویت ضروری و مهم برای موفقیت کسب و کار‌های بزرگ و کوچک تبدیل شده است.

"پایگاه رسانه ای گرداب جهت اطلاع و افزایش دانش و سواد فضای مجازی مخاطبان خود و به ویژه دانشجویان، پژوهشگران و تصمیم گیران، کتاب‌هایی را در این عرصه معرفی می‌‎کند. بدیهی است انتشار این مطالب، لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست."

به گزارش گرداب - کتاب دیجیتالی کردن دولت، توصیه‌هایی عملی برای درک و اجرای تحولات دیجیتالی در جهت افزایش ارزش تجاری و بهبود تعامل با مشتری به همراه مطالعات انجام شده در بخش‌های خصوصی و دولتی ارائه می‌دهد.

دولت‌ها و سازمان‌های دولتی در سراسر جهان در تلاش هستند تا بین نیاز‌ها و خواسته‌های ضروری و اغلب متناقض، تعادل ایجاد کنند تا علاوه بر ارائه کردن خدمات عمومی به نحو احسن و متناسب با نیاز‌های شهروندان و کسب و کار‌هایی که به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند، میزان هزینه‌ها را کاهش دهند و کارایی خدمات خود را بهبود ببخشند. هم چنین، زنجیره‌های تأمین را به نحوی تغییر دهند تا ارائه خدمات سریع‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر انجام شود.

کتاب دیجیتالی کردن دولت: فهم و استفاده از راهکار‌های تجاری دیجیتالی جدید دارای سه بخش است؛ در بخش اول، خلاصه و تاریخچه‌ای از تلاش‌های قبلی برای اجرای تحول خدمات عمومی مبتنی بر فناوری، بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها آمده است. در بخش دوم، اهداف فرهنگی و خدمات دیجیتال، مدل‌های تجاری دیجیتالی که دستیابی به این اهداف را ممکن می‌سازد و تعادلی که باید بین میزان تقاضا و عرضه ایجاد شود، به بحث گذاشته می‌شود. در بخش پایانی، جزئیات بیش‌تری از برخی ابزار‌ها و تکنیک‌های اولیه که برای حرکت به سمت دیجیتالی شدن سازمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ارائه می‌شود. محتوای همه بخش‌ها به گونه‌ای واضح و کاربردی بیان شده ‌است تا افرادی که دانش تخصصی در زمینه خدمات عمومی دیجیتال ندارند نیز بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

این کتاب کمک می‌کند تا خواننده چشم‌اندازی درباره آینده و نحوه ارائه خدمات عمومی داشته باشد. بر این اساس، نویسندگان به جای اتخاذ یک سبک آکادمیک و نظری، محتوا را به همراه راهنمای میدانی یک متخصص ارائه می‌دهند. هدف آن‌ها گردآوری طیف گسترده‌ای از تجربیات و درس‌های آموخته شده در سازمان‌های مختلف چه در داخل و چه در خارج از بخش دولتی است تا چشم‌اندازی از آن چه که یک دولت دیجیتالی شده باید به آن دست یابد بدهد و توصیه‌ها و راهکار‌هایی برای قدم گذاشتن در این عرصه ارائه دهد.

در واقع می‌توان گفت که هدف نویسندگان از تنظیم مجموعه‌ای از اصول به‌روز و اصلاح شده برای سازماندهی خدمات عمومی این است تا تجربیات و افکار خود را با مخاطبان بسیاری از جمله شهروندان و متخصصان به اشتراک بگذارند و ‌امیدوارند که آن‌ها نیز با دستیابی به آگاهی کافی، خواستار بهبود وضعیت خدمات عمومی شوند. پرداختن به آینده خدمات عمومی از لحاظ برنامه‌ریزی، ارتباط و کیفیت آن، موضوع بسیار مهمی است.

این کتاب 274 صفحه‌ای نه تنها تحلیلی از وضعیت فعلی و فرصت‌های موجود ارائه می‌دهد، بلکه راه‌حل‌های مناسبی نیز برای بهبود وضعیت ارائه داده است. مؤثرترین راه برای تسریع تکامل خدمات عمومی دیجیتال، افزایش سطح آگاهی شهروندان، سیاستمداران، مقامات دولتی و جامعه تأمین‌کننده نسبت به مزایای خدمات دیجیتالی است.

عنوان کتاب: دیجیتالی کردن دولت: فهم و استفاده از راهکارهای تجاری دیجیتالی جدید

عنوان اصلی: Digitizing Government: Understanding and Implementing New Digital Business Models

نویسندگان: آلن براون (Alan Brown)، جری فیشندن (Jerry Fishenden) و مارک تامپسون (Mark Thompson)
سال انتشار: 2014
ناشر: پلگریو مک‌میلان

دانلود کتاب